24 februari 2012

Bokrean, har den gått obemärkt förbi?

Nej, naturligtvis inte. Men min sammanställning över olästa böcker som jag äger dämpade ha-begäret en hel del. Dessutom tycker jag det är ett jäkla oskick att inte längre skicka ut några reakataloger, åtminstone inte till oss lantisar. Jag hämtade mig en katalog hos den lokala bokhandeln, men är annars hänvisad till nätet. Och det är verkligen inte samma sak att bläddra i en katalog på datorn som att faktiskt ha den i handen. Minus redan där alltså. Ganska många trevliga titlar i mitt tycke, men inte direkt till några fyndpriser. När böckerna kostar över hundra spänn tycker jag man borde skämmas för att sätta ut dem som reatitlar... Kom igen när man får en hel kasse böcker för det priset liksom.

Så trots en kortare visit i lokala bokhandeln på själva startdagen av rean, har jag (ännu) inget köpt. Mest sugen blev jag på några av nätbokhandlarnas titlar, men när det är rea skulle jag hellre stötta några av de fysiska bokhandlar som faktiskt finns kvar. Således - inget köpt alls, inte ens beställt. Jag håller nog fast vid mitt läs 3 för 1 och i så fall har jag en del läsning kvar innan jag får köpa mig någon ny bok. Kanske blir det då en reabok, men det känns som det lika gärna kan bli någon till ett äkta reapris. Det vill säga på loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar