11 oktober 2012

Jamen vi kör väl en till, visst?

Jag har läst en halv Strindberg och en halv novellsamling, så det börjar brinna lite i knutarna om jag ska klara av de utmaningar jag antagit under året. Därför känns det helt logiskt att delta i Elis serieutmaning, eller hur?

Att jag skulle ha tre olästa seriealbum hemma i högarna verkade helt rimligt. Efter att lite snabbt kikat över mina olästa böcker fann jag dessa:


  • De fyra första Fables-albumen av Willingham m fl
  • De två första albumen med Y: The Last Man av Vaughan m fl
  • Persepolis av Marjane Satrapi
  • Det är bara lite aids av Sara Granér
  • Maus I & II av Art Spigelman
Alla har legat halvlästa/olästa lääänge, trots att samtliga verkar riktigt bra. Jag hoppar således på utmaningen med Maus och respektive första album i Fables och Y, men hoppas att jag faktiskt ska hinna och ha lust att läsa betydligt fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar